رنگ قابل شستشو برای دیوار

معرفی بهترین رنگ های ساختمانی قابل شستشو برای دیوار

مقدمه

با توجه به این که امروزه انواع رنگ های ساختمانی با تنوع بسیار زیادی در بازار موجود هستند، بسیار مهم است شما بتوانید بهترین نوع رنگ و برند آن را انتخاب کنید. رنگ های قابل شستشو برای دیوارها می تواند یک گزینه مناسب از نظر زیبایی و کاربری برای نقاشی ساختمان ها به شمار آیند. در این راستا، شرکت حاوی رنگ با سابقه درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین رنگ پلاستیک ساختمانی، رنگ براق آلکیدی و اکریلیک، با افتخار محصولاتی را خدمت شما عزیزان معرفی می کند که می توانید با استفاده از آن ها زیبایی ساختمان های خود را چندین برابر کنید. در این وب سایت شما می توانید لیست قیمت به روز انواع رنگ های ساختمانی تولید شده توسط شرکت حاوی رنگ را مشاهده کرده و سپس تصمیم به خریداری آن ها بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم درباره بهترین رنگ های قابل شستشو برای دیوار و مشخصات هر یک از آن ها به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی رنگ قابل شستشو برای دیوار

رنگ‌ های قابل شستشو، یکی از ترند‌های جدید در دنیای رنگ‌ های ساختمانی به حساب می ‌آیند. یکی از ویژگی‌ های برجسته این نوع رنگ‌ ها، قابلیت شستشوی راحت آن ها به وسیله مواد شوینده می باشد. با یک دستگاه شستشوی ساده یا حتی با یک حوله مرطوب، می‌ توانید کثیفی‌ ها را به راحتی از دیوار پاک کنید. این ویژگی به خصوص برای خانواده‌ های که فرزند خردسال یا حتی حیوانات خانگی دارند، بسیار مهم است. استفاده از رنگ‌ های قابل شستشو باعث می‌ شود دیوارها همیشه به شکل اولیه خود باقی بمانند و جلوه زیبایی اتاق را تا زمان طولانی حفظ کنند.

ویژگی رنگ قابل شستشو برای دیوار

علاوه بر این، این رنگ‌ ها دارای دوام بالا و مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل خارجی می‌ باشند. قابلیت تحمل در برابر شستشو و تماس با آب، نور مستقیم خورشید و حتی تغییرات دمایی ناگهانی، از مزایای استفاده از این نوع محصولات است. انواع رنگ های قابل شستشو در تنوع بالایی موجود هستند، از این جهت شما عزیزان می توانید بسته به دکوراسیون منزل خود، بهترین آن ها را خریداری و استفاده کنید.

مکان ‌های ضروری برای استفاده از رنگ قابل شستشو

از جمله مکان هایی که می توانید از رنگ های قابل شستشو استفاده کنید شامل موارد:

  • با توجه به این که احتمال ایجاد لکه‌ ها و کثیفی بر روی دیوار در اتاق های کودکان بسیار زیاد می باشد، استفاده از رنگ‌ های قابل شستشو برای اتاق کودکان انتخاب عالی می باشد.

مکان ‌های ضروری برای استفاده از رنگ قابل شستشو

  • در آشپزخانه که با انواع مواد غذایی و روغن‌ ها سروکار دارید، لازم است که دیوارها قابل شستشو و مقاوم در برابر لکه‌ ها باشند. رنگ ‌های قابل شستشو با این خصوصیت‌ ها، امکان پاک کردن آسان لکه ‌ها را فراهم می ‌کنند.
  • با توجه به محیط مرطوب حمام، استفاده از رنگ‌ های قابل شستشو اهمیت زیادی دارد. این رنگ ‌ها مقاوم در برابر بخار و آب هستند و می ‌توانند از زنگ زدگی و لکه‌ های ناشی از آب در حمام جلوگیری کنند.
  • برای استفاده در فضاهای باز مانند تراس یا حیاط، رنگ‌ های قابل شستشو نقش مهمی در حفظ جلوه زیبایی دیوارها و ساختمان ایفا می ‌کنند. این رنگ ‌ها معمولا مقاوم در برابر شرایط جوی و نور UV هستند.
  • در مکان‌ هایی مانند رستوران‌ ها، هتل‌ ها یا مراکز خدماتی که به تعداد زیادی از مردم خدمات ارائه می شود، استفاده از رنگ ‌های قابل شستشو به دلیل سهولت در نگهداری و پاکسازی آن بسیار ایده آل هستند.

انواع رنگ های قابل شستشو برای دیوار

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک قابل شستشو دارای فرمولاسیونی است که به خوبی در برابر لکه ‌ها و کثیفی‌ های مختلف مانند قهوه، رنگ یا مواد غذایی مقاومت می کند. این ویژگی این امکان را فراهم می‌ کند که با یک شستشوی ساده، دیوارها تمیز شوند. این نوع رنگ با ترکیباتی مقاوم در برابر آب و شستشو تولید می ‌شوند، این ویژگی به این معناست که می ‌توانید برای تمیز کردن دیوارها از مواد شوینده یا حتی آب و صابون استفاده کنید، بدون این که به رنگ و ظاهر دیوار آسیبی وارد شود.

رنگ اکریلیک قابل شستشو دیوار

رنگ اکریلیک در یک طیف گسترده از رنگ‌ ها در دسترس است، از این جهت شما می توانید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی، رنگ مناسبی را برای دیوارهای خود انتخاب کنید. رنگ اکریلیک به راحتی بر روی سطوح دیواری پخش می ‌شود و به سرعت خشک می ‌شود، این سهولت در استفاده منجر به پوشش بهتر سطوح دیوار می شود.

اکثر رنگ ‌های اکریلیک حاوی ترکیباتی هستند که برای محیط زیست کمترین ضرر را دارند، این ویژگی باعث می ‌شود این نوع رنگ گزینه‌ ای مناسب جهت استفاده برای افرادی با حساسیت به مواد شیمیایی، باشند.

رنگ روغنی

یکی از ویژگی‌ های مهم این نوع رنگ، قابلیت شستشو و پاکسازی آسان آن است. با استفاده از آب و مواد شوینده ملایم، می ‌توانید لکه ‌ها و کثیفی‌ های روی دیوارها را به راحتی پاک کنید. با توجه به نوع ترکیباتی که در رنگ های روغنی به کار رفته است، در صورت رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از این نوع رنگ سطح دیوار به مرور زمان کمتر دچار خشکی و ترک می شود.

رنگ روغنی قابل شستشو معمولا مقاوم در برابر حرارت است و می ‌تواند در محیط‌ های گرم و در برابر تغییرات دمایی بالا نیز زیبایی خود را حفظ کند. این نوع رنگ از تنوع بالایی برخوردار است، از این جهت شما عزیزان می توانید بر اساس سلیقه و استایل دیزاین داخلی، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به ویژگی هایی که رنگ روغنی قابل شستشو دارند، این نوع رنگ معمولا نور را به خوبی بازتاب می کنند.

رنگ روغنی قابل شستشو برای دیوار

رنگ لاتکس

رنگ قابل شستشو لاتکس اغلب بر اساس پایه آب تولید می ‌شوند، این ویژگی باعث می‌ شود که این نوع رنگ سبک باشند، سریع خشک شوند و بوی کم و همچنین نیاز به مواد حلال کمتری داشته باشند. یکی از ویژگی‌ های مهم رنگ لاتکس، پوشش بالایی است که بر روی دیوار ایجاد می ‌کند، این پوشش یکنواخت بوده و باعث پنهان کردن عیوب دیوار می‌ شود. این نوع رنگ معمولا مقاوم در برابر خوردگی و فرسایش است، این ویژگی باعث می ‌شود که رنگ در مدت زمان طولانی، زیبایی خود را حفظ کرده و دیوارها نسبت به عوامل خارجی مقاوم تر شوند.

رنگ لاتکس قابلیت شستشو و پاکسازی بسیار خوبی دارد، می ‌توان با استفاده از آب و مواد شوینده ملایم، کثیفی‌ ها و لکه‌ های روی دیوارها را به راحتی پاک کرد.

رنگ سیلیکاتی

رنگ سیلیکاتی معمولا مقاوم در برابر آب و رطوبت است، این ویژگی باعث می‌ شود که این نوع رنگ قابل استفاده در محیط‌ های مرطوب و حتی در خارج از ساختمان‌ ها باشند. مانند بسیاری از انواع رنگ های ساختمانی، رنگ سیلیکاتی نیز در یک طیف وسیع از رنگ ‌ها در دسترس هستند. این تنوع به افراد این امکان را می‌ دهد تا بر اساس سلیقه شخصی خود، رنگ مناسبی را انتخاب کنند.

رنگ سیلیکونی

یکی از ویژگی‌ های اصلی رنگ سیلیکونی، مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت است، این ویژگی باعث می ‌شود که این نوع رنگ به صورت موثر در محیط‌ های مرطوب مانند حمام‌ ها و آشپزخانه ‌ها مورد استفاده قرار گیرند. رنگ سیلیکونی معمولا سازگار با انواع مختلف سطوح دیواری از جمله دیوارهای گچی، بتنی، چوب و حتی فلزات می باشند. این نوع رنگ قابل شستشو، اغلب بدون بو هستند، این امر باعث می شود تا در زمان استفاده از آن ها مشکلاتی را برای افراد ایجاد نکنند.

رنگ سیلیکونی قابل شستشو برای دیوار

رنگ بر پایه سیمان

از رنگ هایی بر پایه سیمان به عنوان یکی از بهترین رنگ قابل شستشو برای دیوار اغلب برای رنگ آمیزی اتاق های زیرشیروانی و یا زیرزمینی ها استفاده می شود. در صورت وجود لکه و آلودگی بر روی سطح این نوع رنگ، می توانید به راحتی آن ها را تمیز کنید.

سخن پایانی درباره انتخاب رنگ قابل شستشو برای دیوار

در این مقاله سعی کردیم درباره بهترین رنگ قابل شستشو برای دیوار و دلایل استفاده از هر یک از آن ها توضیح دهیم. در مواردی که خانه شما در یک محیط مرطوب است، به شما توصیه می کنیم رنگی را انتخاب کنید که خاصیت ضدباکتری و قارچ داشته و قابل شستشو باشد. بهترین نوع رنگ ساختمانی برای رنگ آمیزی دیوارهای گچی و مرطوب، رنگ های روغنی می باشد. سایر مزایای استفاده از رنگ های قابل شستشو را می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، ترمیم آسان و راحت آن ها، انعطاف پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش اشاره کرد. با توجه به تنوع بسیار بالایی که انواع رنگ های ساختمانی در بازار دارند، به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از خرید ویژگی هر یک از آن ها را بررسی کرده و در نهایت بهترین آن ها را انتخاب کنید.

مجموعه حاوی رنگ به عنوان یکی از بهترین مراکز تولید کننده رنگ ساختمانی، مفتخر است انواع رنگ پلاستیک اکریلیک و رنگ های آلکیدی را با تضمین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در صورتی که هر گونه سوال در زمینه ثبت سفارشات خود در این مجموعه دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *